Besökstoppen

söndag 19 april 2015

Livsfunderingar!


Nu är det äntligen dags att sätta ihop filten.
Har börjat,
vet dock inte om jag gör rätt.
Chansar lite!
Det blir nog bra.

Har haft ännu en fantastisk dag som innehållit det mesta.
Lite jobb, yoga, familj och mys.
Det är så härligt att må så bra.

En sak funderade jag på idag.
Varför är det så laddat när inte alla dricker alkohol?
Jag menar att det knappt är accepterat att tacka nej till alkohol.
Själv har jag inte druckit på mer än 9 månader.
De som känner mig vet att jag utvecklat en allergi, på riktigt, mot alkohol.
Sedan har jag även gener att tänka på.
Tycker att det blivit för mycket alkohol för mig, 
har haft svårt att dricka lagom och det har fått tråkiga konsekvenser.
Därför har jag nu slutat helt.
För att återgå till ämnet undrar jag varför jag måste ha en anledning till varför jag inte dricker.
Det räcker inte med att säga nej tack.
Är det så viktigt att alla dricker?
Varför?
Eller är det bara så bland de människor jag umgås med?
Sedan jag slutat dricka har mitt liv förändrats mycket.
Jag har ett mycket mer innehållsrikt liv nu,
sätter mer värde på saker.
För att inte tala om hur skönt det är att slippa vara bakis.
Underbart!
Jag är stolt över att vara nykter,
trots att jag verkar vara en kuf för vissa nu.
Ville lätta på lite funderingar.

Ha en underbar söndag kväll!
Snart börjar en ny vecka.
Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar