Besökstoppen

tisdag 5 maj 2015

Fruktansvärda konsekvenser av blixten!

Usch och fy!
Ovädret kom snabbt.
Barnen blev upprörda och ledsna.
Oroliga.
Jag tröstar och säger att det inte är någon fara!
Två sekunder efter den första smällen klär jag på mig regnkläder från topp till tå,
bokstavligt talat tvingar ut hunden.
Ut i regnet, blixten och åskan.
Ingen fara, säger jag åt henne också.
Efter en stund hör jag sirener.
Jag börjar även känna kraftig röklukt.
Så mycket att jag börjar känna ett obehag.
Kommer hem.
Kan inte släppa det.
Brinner det?
Ja!
Får det bekräftat ganska snabbt.
Det brinner i ett hus inte så långt bort.
Familjen klarade tydligen att komma ut!
Men ändå!
En stund tidigare stod jag och förklarade för min oroliga son att det inte är någon fara!
Det finns åskledare i våra hus,
vilket gör att blixten inte slår ner här.
Hittade jag bara på!
Ljög jag!
Trodde jag!
Önskar jag nog!
Herregud!
En familj har nu inget hem,
för det brinner!
Så läskigt!
Då undrar jag nu,
när jag var liten skulle man dra ut sladdar, stänga av tvn och sådant.
Är det fortfarande så?
Slår det ner i ett hus sådär?
Uppenbarligen.
Vad beror det på?
Kan man skydda sig?
En sak är säker,
jag kommer aldrig tro mig veta att blixten inte slår ner.

Jag tänkte skriva om annat idag,
men just nu är det helt bortblåst.
Kan inte annat än tänka på de stackare som nu står i regnet och tittar på sitt nerbrunna och förstörda hus!
Fy fan, på ren svenska.
Vidrigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar