Besökstoppen

söndag 22 januari 2017

Min ängel, min må bra coach!




Så ja!
Ändå mer organiserad kaos, tycker jag.
Har koll på mina tusen pinaler nu.
Tills nästa gång.
Finns det någon som alltid har ordning?
Alltid lägger post och räkningar där dom ska vara?
Som alltid lägger pennor och tejprullar där man tyckte att dom skulle ligga från början?
Nu gjorde jag om lite,
och inbillar mig att denna gången kommer jag minsann att ha ordning.

Min stora låda i köket passade jag på att tömma.
Där tänker jag nu att jag bara lägger typ ny post, mitt handarbete jag har igång
och lite räkningar typ. 

Just nu är jag helt tillfreds med min fina ordning.

Jag tänkte berätta om min ängel just nu.
Min må bra coach.
Hon som får lyssna på mitt gnäll.
Ja, givetvis betalar jag ju,
så hon gör sitt jobb.
Men ändå sjukt lyxigt.

Jag tyckte att det var dags att ta tag i lite träning och nya matvanor.
Var trött på att känna mig toppmotiverad i ett par veckor ,
om jag hade tur,
för att sedan slå i backen när det gällde allt.
Jag visste att jag ville gå ner i vikt,
men jag ville inte jojobanta mer.
Var också trött på att sätta förbud,
trött på att hitta på mat,
och ju äldre jag blivit ju mer medveten blir jag ju om vad som är bra mat.
Om man tar till exempel Viktväktarna, 
som funkat länge för mig,
funkade det inte heller längre.
Att sätta i sig de lightprodukterna är inget jag egentligen tror på,
utan är bara en mängd med tillsatser.
Nu blir många arga, 
jag vet,
men så funkar ju faktiskt Viktväktarna.
Sen vet jag att om man följer dom,
så går man ner i vikt.

Jag kände nog att jag ville ha nya vanor.
Både när det gäller att äta,
men också när det gäller att röra sig.

Så jag hoppade på när erbjudandet kom.
Vi hade ett möte,
där vi samtalade kring mina förväntningar,
och där hon vägde och mätte mig.

För första gången någonsin kände jag mig inte stressad på att få resultat snabbt.
Jag har ju inte bråttom,
men en liten skjuts ville jag ju ha såklart.
Vi kom överens om att hon skulle skriva både mat och träningsschema till mig.

Första träningpassen var jag gråtfärdig,
men jag vande mig.
Jag valde att både köra träning med både hennes grupp- utomhus,
men också att träna själv,
både hemma och powerwalk.

Maten funkade också sjukt bra,
och lyxen att veta precis vad man ska äta,
är total.
För mig funkar detta så bra än så länge,
förutom nu när jag har haft kräksjukan.
Men jag kommer igen!

Vad brukar man säga?
Att det tar 40 dagar att träna in en ny vana.
Jag jobbar på det kan jag säga...

Ha en mysig kväll!

Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar