Besökstoppen

torsdag 16 februari 2017

Nätshopping är toppen!

Igårkväll hade jag kvällsmöte på jobbet.
Brandutbildning.
Bra att upprepa.
Bra att komma hem till barnen och förvissa sig att de har koll på uppsamlingsplatsen hemma hos oss.
Bra.
Dåligt i mammahjärtat att lämna de hemma ensamma på kvällen.
Jag vet att de klarar det,
och jag vet också att de knappt märker om jag är hemma eller inte.
Men det sitter i mitt samvete.
Därför gjorde jag det enkelt för mig idag.
För att slippa lämna dom ikväll igen,
körde jag min träning hemma idag.
Alltså ni vet min härligt underbara må-bra coach,
som fixat och skrivit träningspass till mig.
Körde ett sådant.
Höll på att krevera.
Hel..ete vad tungt och jobbigt det var.
Har en liten aning om att jag har någon skitbacill som står i min kropp,
har känningar i hals framförallt på morgonkvisten.
Kanske därför,
men fy fabian vad min kropp känns tung och samarbetsvillig.
Men jag fick det gjort.
Heja mig!!


Smög på mig pyjamasen när jag hade duschat.
Helt sant.
Klockan kvart i fem en torsdag-eftermiddag.
Till min tröst ser de nog ut som vanliga myskläder.


Efter åttiotre år i huset ska vi nu sätta upp gardiner på ovanvåningen.
Hämtade idag paketet med gardiner och kuddfodral, som jag beställt.
Hoppas att jag tänkt rätt och att det blir mysigt.
Kommer bilder i helgen, tänker jag.


Har kommit på att jag gillar att nät-shoppa,
mer än att gå i affärer.
Tänk er va`!
Det är ju så sjukt smidigt.
Det enda är väl,
som nu med gardinerna,
att man inte kan klämma och känna på grejerna.
Men trots det blir det ändå värt det. 

Nu ska jag vakta den kokande blomkålen på spisen.
Ha en skön kväll.
Puss och kram.


1 kommentar: