Besökstoppen

lördag 4 februari 2017

Spa pedikyr!

Trött som ett ösregn.
Middag?
Lätta varianten,
dvs rester ifrån frysen:
Köttfärssås med fiberpasta.
Snabbt, enkelt och funkar för barnen.
Alla glada och nöjda.

Har idag varit i stan,
och lyxat till det med en spa pedikyr.
Gött.
Så sjukt lyxigt att sitta där i en gigantisk massagestol
och få fötterna filade och masserade.
Varje gång tänker jag att jag borde göra det oftare,
inte minst för att slippa skämmas ihjäl,
inför stackarn som sopar upp mitt berg av skinnbitar som ligger på golvet,
efter behandlingen av osthyveln.
Hur mycket skinn kan man ha egentligen?
Tycker ändå att jag småfilar fötterna då och då i duschen.
Galet.
Hur som haver känner jag mig så fräsch efteråt.


Nu slänger jag mig på soffan och njuter av lördagskvällen.
Ha en skön kväll!
Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar