Besökstoppen

onsdag 8 februari 2017

Vågar knappt tro det!

Har det snöat hela natten?
Vågar knappt tro det. 
Fram med raggisar och tjocktröja (trots att det egentligen inte är kallare än det var i förrgår)!


Jag njuter i alla fall av att borsta plattorna från nyfallen snö,
Shiva får sina härliga snöfnatt och virvlar runt med snö överallt. Ser så häftigt ut när hon som är helt svart, blir vit av all snö. 
Vi njuter i alla fall. 
Tv-hallåan ger mig dessutom hopp om ihållande minusgrader. Jag tillåter mig själv att faktiskt tro på henne, trots att jag normalt sett aldrig litar på dom där. Dom som upplevs vara dom enda på jorden som gissar på sitt jobb, helgarderar sig och ändå har fel i slutändan. 

Men just här och nu njuter jag. 
Och hunden såklart. 


Kör försiktigt och ha en bra dag. 
Ni som inte gillar snö, tänk på det härliga ljuset som snön faktiskt sprider. Det gråa och trista byts ut mot vitt fluffigt bomull. 

Puss och kram på er. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar