Besökstoppen

måndag 23 mars 2015

Inte trilla dit igen!


God morgon på er!

Jag älskar min nya skjorta från Indiska. Har hittat så mycket fina kläder där nu. Gillar deras miljö-projekt, där de vill använda så lite plastpåsar som möjligt. Jag som oftast har en stor väska får ju lätt plats med en liten tunika i väskan, så slipper jag att använda en påse, som oftast ändå inte funkar att ha som soppåse, då den är för liten. Bra jobbat Indiska!

Jag har funderat mycket över att börja jobba igen, så klart. Jag känner mig ändå ganska redo, känner mig stark och glad. Tom håller med, han menar att jag nu är pigg och glad igen. Stor skillnad för bara en månad sedan. Det jag nu håller på med är att skriva en lista till mig själv, där jag punktar upp de viktigaste sakerna jag nu lärt mig under min sjukskrivning. Jag är livrädd att hamna där igen, där i stressen och mörkret. Jag behöver stöd från alla håll att komma ihåg hur jag ska undvika det. Ni måste också hjälpa mig om ni märker att jag börjar snurra igång, med destruktiva tankar eller att stressa. De punkter jag skrivit ner hittills är:

Ta det lugnt
Ta det viktigaste först
Meditera, därmed lyssna på min kropp
Yoga

Tänker också att det ska vara så få punkter med så mycket innehåll som möjligt.

Vid morgon-promenaden med Shiva för en stund sedan, kom jag på att jag började stressa upp mig för att jag misstänker att jag kommer bort-priotera min viktiga morgondrink med alla mina vitaminer och bra saker. Jag tror dock jag kom på lösningen, att riva ingefära och gurkmeja dagen innan. Lägga det i en burk och spara till alla morgnar. Det måste väl funka, någon som vet? Visst håller det ett par dagar i kylen? Vet att jag för länge sedan köpt färdig-riven ingefära på burk. Den höll typ i ett år eller nåt, men där kanske var tillsatser i? Skriv gärna om det är någon som vet eller har nåt bra tips!

Jag är också livrädd att bli av med mitt inre lugn som jag arbetat upp under dessa tre månader. 
Innan stressade jag iväg och var aldrig stilla, kaos i huvudet alltid.
Stressad, arg, irriterad, svårt att stanna upp med barnen, skrattade nästan aldrig.
Jag vägrar bli så igen.
Ju sämre jag mådde, desto mer städade och stressade jag. 
Konstigt hur länge kroppen står ut. Usch!

Det var ett tag sedan jag tänkte på hur det var innan jag blev sjuk. 
Jag måste lyssna på min kropp,
den är mitt tempel och jag har bara den.
Dessutom är den väldigt mycket roligare att bo i nuförtiden.

Nä, som sagt. Ni får hjälpa mig att hålla mig nere på jorden.
Det blir säkert bra. 

Om en stund ska jag bygga lite naglar.
I kväll ska jag på stickmöte med goa kollegor, vilket ska bli så mysigt. 
Jag har typ 4000 mormorsrutor som jag ska fästa trådar på. 
Önska mig lycka till!

Skriver mer sedan!
Puss och kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar