Besökstoppen

tisdag 31 mars 2015

Utklädd till påskkärring hos tandläkaren?

Gokväll alla finisar!

Nu gick eftermiddagen så där snabbt igen. 

Har hämtat syster, handlat lite, ätit snabb-lunch, lagat mat, tvättat, gått två rundor med hunden, varit på möte, varit med Emil hos tandläkaren, sått frön osv, osv. Tiden rusar!
Tänkte nog att jag skulle ha mer ångest inför att börja arbeta än vad jag har. Det ska bli kul att få tillbaka mitt liv.
Just det,  jag har hunnit färga och noppa ögonbrynen också, inte att förglömma alltså.
Jag har haft mer och mer ork att bry mig om hur jag klär mig, vill vara lite fin nuförtiden. Orkade inte bry mig för en månad sedan. 
Det är små saker som blir viktiga. 
Jag orkar göra i ordning mig. Härligt!
Känner mig nog redo för lite arbete.

Det jobbigaste med i morgon är att jag ska till tandläkaren i morgon bitti. Jag har världens sämsta tänder och misstänker att två tänder inte mår så bra. Har redan dragit ut två tänder. Ser ut som en gammal tant i munnen, haha. 
Vi får se helt enkelt!

Vi ska ha påskfest i morgon, tänkte om jag skulle gå till tandläkaren utklädd till påskkärring. Kom på att jag nog inte skulle det. I och för sig hade jag kunnat bjuda på det. 

Har slarvat med min yoga nu, men har däremot djupandats och mediterat.
Får bli bättre på att hitta en bra rutin för min yoga. Får ju inte tappa min andlighet nu när det fungerar så bra.  Men jag använder mig av mina ord, ta det lugnt, viktigaste först, reflektera.

Även om denna dagen bara rusat iväg, känns det bra. Jag har haft en mysig dag med Tom och barnen.  Jag har även hunnit kolla lite på planteringsbord. Jag har mina krukor och grejer nerpackade i en flyttlåda, och har då kommit på att det varit schyst med ett bra planteringsbord. Måste googla runt lite också tror jag. Vill ha ett med mycket förvaring, någon som har förslag eller erfarenhet? 

I morgon skriver jag inte förrän på eftermiddagen, då jag jobbar hela dagen. 
Ha en underbar kväll!
Nu tänker jag googla planteringsbord.

Puss och kram.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar