Besökstoppen

torsdag 23 april 2015

Dagens förslag!


God morgon!
Så här sociala är vi på morgonen.
Jag har datorn i knät.

Uppe i ottan idag.
Jag ska idag och i morgon ha en hjälpreda.
Emil har prao och vi tyckte det var lite svårt att flyga med Tom,
så idag är han förskollärare.

Han protesterade dock högt när han fick veta vilka arbetstider han fick.
-Men hallå mamma, sluta klockan fyra i morgon. Det är ju fredag!!!!
Hihi.
Ja, jo, förvisso, men så är det,
förklarade jag och höll med honom i tysthet.
Tänk om vi alla slutade tidigt på fredagar,
det hade väl varit mysigt?
Kanske skulle barnen få bestämma lite mer i världen?
Hur hade det sett ut då?
Första tanken är att det blivit kaos,
men tänk om det bara är jag som underskattar barnen.
Jag vet när barnen bestämt mat hemma någon gång,
då trodde jag att det bara skulle bli köttbullar och pasta,
men när de får det ansvaret växer de och helt plötsligt låter de som en själv,
med tanke på grönsaker och så.
Tänk vad spännande!

Nä, nu har jag det.
Låt barnen bestämma allt i en vecka.
Arbets-/skoltider, mat, sängdags osv. 
Spännande att se vad som hänt.

Vad tror ni?
Nu ska jag och min lilla hjälpreda göra lite nytta.
Skriver mer i kväll!
Puss och kram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar