Besökstoppen

torsdag 23 april 2015

Min älskade lilla, stora praoelev!

Min älskade lilla, stora unge!

I dag har jag haft en fin, lite blyg och trevlig kille med mig på mitt jobb.
Detta behövde jag.
Tänk så bra han uppfört sig,
inga utbrott,
inga fula ord.
Han har hjälpt till efter egen förmåga och varit delaktig.
Stundtals har han sett på mig med bedjande ögon,
då barnen kastat sig på honom likt lejon över sitt byte.
Dom ger inget åt slumpen,
slet honom stundtals i stycken.
Drog i honom och tjatade på honom.
Han satt lugnt nere på golvet med dom,
talade lugnt och behärskat.
Fantastiskt!
Det var länge sedan jag såg de fina egenskaperna,
tålamod,
att lyssna
och framförallt att hjälpa till.
Jag visste egentligen att de fanns,
hade bara glömt bort dom lite.
Jag blir stolt så jag spricker.
Min fina, älskade lilla, stora kille!
Han kan!
När vi gått på utflykt till lekplatsen,
smet han dock upp i klätterställningen för lite lugn och ro!
Dit kunde inte barnen klättra upp och dra i honom.
Där låg han och njöt en lång stund!


Väl hemma fick han sätta sig vid datorn.

Till middag lyxade vi till det med spenatsoppa, ägg och hemlagade vitlöksbröd!
Mycket uppskattat!



Har känt mig så trött idag,
så nu ska jag njuta en stund i soffan 
innan hunden får sig en kvälls tur!
 Ha det gott!
Puss och kram.

1 kommentar:

  1. När jag löste att han skulle praoa hos dig tänkte jag att det ju var perfekt. Jag vet ju hur han är med mina barn. Så himla fin så man dör ju

    SvaraRadera