Besökstoppen

onsdag 22 april 2015

God morgon onsdag!


Fick ett ryck igår kväll och gjorde vuxen- och barnsmoothie så det stod härliga till.
Problemet blir att barnen vill dricka upp allt direkt.
Min tanke  är ju att de kan komma hem och dricka det till mellis.
Ja ja, det var uppskattat i alla fall.
Anledningen till att jag gör vuxen och barn är att jag gör min väldigt ingefärig,
och det gillar inte barnen. 

Imorse var jag på gymmet igen.
Förra gången tänkte jag stå på crosstrainern en sådär 30-40 min.
Tänkte jag!
Tjena!
Efter 3 minuter hade jag svårt och andas och blev svimfärdig.
Haha!
Det var så sjukt jobbigt!
Men då höll jag ut 7 gånger 2 minuter.
Denna gången höll jag ut 10 gånger 2 minuter.
Är ändå nöjd!
När jag ska göra något, 
spelar ingen roll vad,
gör jag det till 200%,
vilket innebär att det oftast skiter sig snabbt.
Börjar träna snabbt,
slutar träna snabbt.
Periodare kan man också säga!
Därför kom jag nu på att jag ska vara nöjd med att "bara" gå på crosstrainern 20 minuter 
och sedan göra lite yoga på mattan.
Det räcker!
Annars tröttnar jag.
Framförallt om det blir för jobbigt.
Då får jag ont någonstans,
som en gammal tant,
så slutar jag igen.
Nä, nu får jag ta lite i taget.
Lite blir stort för mig!
Hoppas att jag lyckas hålla i det denna gången!
Har ju ett bröllop att vara snygg på!


Den nakna sanningen!
Här ligger jag,
håller på att dö,
hjärtat bankar,
svetten rinner,
musklerna är i chock (dom få jag har).
Ändå är det fantastiskt.
Ungefär som att föda barn.
Jag vill inte vara utan det,
men det är jobbigt under tiden.



Hem och duscha.
Den duschen är den skönaste av dom alla!
Nu frukost;
kvarg, chiafrö, banan, hallon
och en kopp kaffe.

En underbar morgon med andra ord.
Snart ska jag bege mig till mitt andra jobb.
Härligt arbete att få vara ute i den härliga våren.

Hörs senare!
Puss och kram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar