Besökstoppen

tisdag 28 april 2015

Idag har jag gjort mig stolt!

Nu sänker sig lugnet här i vårt hus.
Ett sista ryck av stirr och stök blir det snart,
när barnens tänder ska borstas.
Alltid ett sista ryck då!
Som att de inte kan koppla av innan rycket är gjort,
på något sätt.

I morgon börjar jag och mitt arbete en tävling,
Tappa.se.
Vi ska gå och gå, vi är uppdelade i lag och ska gå hur långt som helst.
Jag övade ikväll och stegmätaren fungerar.
Mitt lag är väldigt taggade.
Vet inte ens vad man vinner.
Spelar ingen roll.
Äran.
Det räcker.

Förutom promenad hann jag med en snabbis till gymmet.
Kul att jag nu kan gå på crosstrainern 25 minuter i sträck.
När jag började för en vecka sedan kunde jag gå 7 min. 
Ändå skillnad, jag kände mig stolt över mitt framsteg.
 I träning är det så lätt att se framsteg.
Det blir så konkret.
Kul.

Det har varit en lång dag 
och jag har hällt upp en kopp te.
Ska sjunka ner i soffan och dra fram min filt,
förhoppningsvis kommer jag en bit till på den idag.

Ha en härlig kväll!
Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar