Besökstoppen

onsdag 27 maj 2015

Mula hormoner eller inte! Just nu består livet enbart av röda dagar! Natural cycles!

Alltså det där med Natural cycles, alltså!
Ni vet, mät kroppstempen varje morgon, få veta om det är en röd dag eller grön dag!
Röd dag- akta dig- skydda dig om du inte vill ha bebis,
grön dag,-kör,kör,kör.
Jag började då med denna grej för en månad sedan, den 29 april.
Schyst tänkte jag, slippa mula hormoner.
En månad senare har jag inte haft en enda grön dag.
Jag får meddelande hela tiden att jag har för varierande temperatur, och ovanligt hög.
De tipsar mig om att jag ska göra det direkt på morgonen, check.
Vidare skriver de att om man sovit dåligt, druckit alkohol eller är sjuk ska man inte fylla i tempen den dagen.
Sover dåligt, nä, inte varje dag i en månad va`?
Alokhol, nä det dricker jag inte.
Sjuk, nja, inte mer än vanligt tänker jag.
Fattar det inte liksom.
Nu är ju risken ganska obefintlig, näst intill omöjlig skulle jag vilja säga, med en sambo med diskbråck, men ändå.
I morse mätte jag som vanligt och fick som vanligt röd dag.
En stund senare fick jag mens,
gick in i appen och fyllde i det och vips,
då blev denna dagen grön.
Hallå liksom.
Jag undrar om detta kommer ändras.
Visserligen har det varit så att jag blivit gravid när jag tvättat Toms kalsonger typ,
men att bara ha röda dagar känns väl lite jobbigt känner jag.
 Jag hoppas att det kommer att stabiliseras eller nåt,
den säger att jag har hög temp,
men då blir det väl normal för mig,
fattar ni vad jag menar?
Känns just nu som att jag är överfertil.
Vi får se helt enkelt.
Blir det bara röda dagar blir det nog till att mula hormoner ändå, chansar inte.

Det funderade jag på!
Nu ska jag ut en långrunda med vovven!
Puss och kram.


Min älskade tjej som jag aldrig kan klara mig utan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar