Besökstoppen

torsdag 21 maj 2015

Ses vi inatt igen, Jax?

En låååång dag!
Förskolans dag har firats idag med bomber och granater.
Har slagit rekord med mina steg.
För första gången har jag gått 21 466 steg, inte konstigt att jag är trött.
Men nöjd!
Fick dock ta en halvtimme på soffan där i mitten någonstans.
Efter jobbet och innan träningen.
Träning och träning,
jag hade bokat en genomgång av alla maskiner på gymmet.
Hej hopp vad jag ska börja styrketräna.
Det tar lite tid att komma in i det bara, tror jag.
Alla inställningar.
Den maskinen, den inställningen, där ska du dra ut armarna, där inte.
Sträck inte nacken!
Tänk på ländryggen och svanken.
Herregud!
Det blir nog bra.
Känner mig ändå ganska taggad!
Framförallt känner jag mig inte lika orolig som jag hade gjort förr.
Förr hade jag stressat upp mig till den milda grad,
att det slutat med att jag skitit i det.
Det hade inte blivit något.
Nu blir det.
Snart!
Känner mig som sagt taggad.

Efter middag iväg på möte igen.
Sedan hem,
ut med hunden,
ner och köpa picknick till Isac som ska på utflykt imorgon.
Men nu,
nu ligger jag i soffan och har i förebyggande syfte redan borstat tänderna.
Vet att det förmodligen handlar om minuter innan de blåa är stängda.
Imorgon är det fredag och det betyder att även denna vecka rusat iväg.

En pojke på min förskola frågade mig idag;
-Angelica, är det sommar nu?
Jag;- Ja,jo, snart i alla fall. 
Han;- Ja då är det dags för t-shirt och shorts, men sen blir det vinter igen.

Ändå sant.
Först är det t-shirt och shorts,
vips är det overall och raggsockor igen.

Kom just att tänka på min dröm inatt.
Hoppas jag drömmer något trevligt inatt igen,
kanske kan vi avsluta det vi aldrig hann, Jax?
Men då får du byta kläder och framförallt kalsonger, för dom är inte så sexiga.
Det jag menar är att ska man nu vara en het motorcykelhunk,
behöver man väl inte ha vita stora boxershorts,
stora hängiga fula jeans, vit t-shirt - okej, men vita sneakers, nej. 
Mitt förslag, på allvar;
Skinnbyxor. 
Jo, det är sant...
Typ boots.
Skinnjacka.
Jo, det blir bra.
Just det.
Också tighta kalsonger,
inte stora, lösa.
Lite så tänker jag.


Eller som nu när jag googlade honom,
varför inte kostym och slips?
Mums,
eller vad säger ni?

Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar