Besökstoppen

torsdag 7 maj 2015

Skendräktig födelsedagsgris och maratonvinst!


Igår träffade jag tjejerna!
En kompis som tog tag i det och bokade in tjejträff en gång i månaden.
Den som kan, kan.
Härligt, lagom.
Strålande!

Har inte uppdaterat om hur det gick hos tandläkaren.
Jag hade taggat till och var stridslysten och redo att försvara mig, hos tandhygienisten. 
Det konstiga var att hon inte alls betedde sig som hon gjort tidigare.
Istället för att vara nedlåtande, ha tråkig ton och anklagande var hon riktigt trevlig.
Hon hade kanske fått lite kärlek eller så!
Hur som haver, gjorde hon en infärgning till att börja med. Ni vet sånt vi gjorde när vi var barn, för att se om man missade att borsta tänderna någonstans. Alltså blev jag knallröd i hela munnen.
Kände mig återigen som en treåring i den upphissade stolen. 
Skillnaden var att denna gången kändes det inte så förnedrande,
eftersom att hon var mycket positivare.
Dessutom kunde jag ju se, precis som jag känt innan, att mina tänder är rena.
Hon lät uppriktigt förvånad, och samtidigt nöjd. Ja, borstar rätt gör jag ju, tyckte hon.
Den känslan av bekräftelse kan jämföras att springa maraton, för mig.
Äntligen lade hon inte skulden på mig personligen, att jag slarvat.
Nu pratade hon däremot på om hur ärftligt det var och skojade till och med att det ju inte är så roligt att ärva. Trots att det kändes väldigt falskt och att hon faktiskt inte trott mig tidigare, kändes det ändå som en lättnad. Jag ska kämpa på med det jag gör, sedan tar vi en koll om tre månader. Passar mig utmärkt. 

Min kära hund fyller 4 år idag.
Hon har varit så nere ett par dagar nu.
I kväll googlade jag det. Började bli orolig.
Hon har alla, verkligen alla, tecken på skendräktighet.
Piper hela tiden, vill inte leka, svullen på magen, bäddar sin Bia-bed och har till och med börjat få mjölk. Herregud vad hon håller på. Väldigt synd om henne.
Tydligen fanns det en funktion i vargflocken som gjorde att tikarna blev skendräktiga för att kunna ta hand om ledarens valp om något hände ledartiken. Intressant hur djurvärlden fungerar. Nu fyller det ingen funktion, utan är bara jobbigt för oss men mest för henne såklart. 
Hoppas det går över snart!

Har haft en bra dag idag.
Lång, men bra.
Nu ska jag slänga mig i soffan och slappa lite med min fina blivande make.

Puss på er!

1 kommentar:

  1. Åh skendräktigheten. Den är ju...... Tålamodsprövande.

    SvaraRadera