Besökstoppen

lördag 9 maj 2015

Minigolf, inga hormoner och en farmor till!

Här kommer ålerdomshemmet!

Herregud vad trött jag är!
Fattar ingenting!
Misstänker dock att det har med min allergi att göra.
I morse var jag på möte.
Kom hem vid tio.
Kände mig helt slagen, sa till Tom att jag skulle lägga mig på soffan en stund.
Pang, somnade och sov två timmar.
Hallå!
Vi åkte in till Folkets park i Malmö för att spela minigolf.
Förutom att det var ganska kyligt och lite duggregn,
var det väldigt mysigt.
Det är så härligt där inne och väldigt fina banor.
Jag kan ju inte säga att jag är speciellt bra på det, men barnen tycker det är toppenkul.





Som ni ser har de byggt upp olika byggnader i från Malmö, jättefint!
Jag tycker inte det är fantastiskt roligt att spela, utan nästan lite förnedrande eftersom jag inte har något som helst tålamod. Ju sämre slag, ju mindre bryr jag mig. Eller jo, jag bryr mig, men kan inte tygla mig.
Blir tom lite aggressiv och det har väl hänt att klubban slagits i marken någon gång.
Därför är jag ingen golfmänniska.
Jag har vid ett svagt tillfälle lovat Tom att ge vanlig golf en chans, eftersom att han spelar lite golf (nu var det i och för sig länge sedan). 
Kan tycke att det ser väldigt mysigt ut när solen skiner och man kör förbi en golfbana och ser hur de går folk därute på de fina banorna.
Däremot tycker jag att jag har annat att lägga tiden på när det är så underbart väder. 
Men vi får se.
Kanske blir det någon gång.

Emil har börjat att spela golf igen, håller just nu på att ta grönt kort.
Farmor har dragit igång det och det känns så bra.
Då kommer han ut och vi slipper tjata på honom.
Win win.

Apropå allergi, som jag skrev om i början, är jag redan trött på min.
Känner mig så nedstämd, tung i andningen och vansinnigt trött.
Själva snoret, kliandet i ögonen, öronen och halsen tycker jag inte är så farligt än. 
Men tröttheten. Omg!
Det är så tråkigt att vara så förbannat trött.
Så fort jag lägger mig i soffan somnar jag.
Och jo, jag behöver lägga mig i soffan.
Annars kanske jag somnar ståendes,
tänk hur det hade sett ut.
En ståendes anka som står och sover i ett hörn, det går ju inte.

Såg på Facebook om någon som tipsade hur man skulle slippa ta allergimedicin.
Man skulle lägga tallkvistar i vatten och sedan dricka det.
Undra om det skulle funka?!

Måste också berätta att jag slutat äta p-piller.
Nä, vi ska inte ha barn.
Har hört talas om något som heter naturalcycles.com.
I princip handlar det om att jag har vissa röda dagar i månaden, då jag behöver använda skydd för att inte bli gravid. Andra dagar är då gröna och då är det fritt fram.
Har precis börjat, vilket innebär att de flesta dagar är röda.
Det tar ett tag innan min cykel är klar, så att säga.
Jag tar tempen varje morgon och sedan räknar datorn ut om det är en röd eller grön dag.
Busenkelt!
Så fantastiskt skönt att slippa trycka i mig hormoner.
När jag gick med i naturalcycles och fyllde i ett formulär om mig själv, räknade jag ut att jag stoppat i mig hormoner i mer än tjugo år.
För mig är det skrämmande.
Så nu hoppas jag att jag får många gröna dagar och att jag trivs med detta sättet.
Kika in på deras sida om ni är nyfikna.

I veckan som gick fick jag ett sms av min pappa.
Han har ju bett mig ta reda på vem hans biologiska föräldrar är.
Han tyckte att jag skulle gå in på ancestry, och det gjorde jag i början på året.
Det jag hittade där handlade ju givetvis om farmor och farfars släkt,
inte om pappas biologiska föräldrar.
Jag känner mig fortfarande arg och bitter över att pappa bara kastade bort all information från kontoret från farmor och farfars hus.
Där fanns all information om de biologiska föräldrarna.
Nu hade pappa ringt skatteverket och fått information därifrån.
Han fick hemskickat modern och faderns personnummer och fullständiga namn med adress.
Det visar sig att modern är ca 78 år och bor i Falsterbo, dvs ca 1 mil härifrån där jag bor.
Trodde inte att jag skulle reagera så mycket.
Visste inte hur det kändes.
Konstigt att jag kanske har pratat eller sett min riktiga farmor på Ica.
Ändå sjukt!
Eller farmor känns det ju inte som.
Min farmor är ju farmor Anna, som är hos mig som en ängel.
Vi får se vad som händer och hur vi gör med denna information.
Känns inte som att det är så mycket att göra!

Nu ska jag mysa med min familj!
Ha en skön lördag kväll!
Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar