Besökstoppen

torsdag 13 oktober 2016

Självmedicinering och julegott!

Sådär ja!
Nu är det färdigt för en stund. 
Kroppen skriker av smärta,
inte överallt, 
men som sjuksyrran sa på telefon.
Jo, det lät nog som om axlar och nacke blivit överbelastat.
Alltså.
Ja, nog f.n är det något.
Att princip varje kväll varit upptagen sedan Palme sköts,
hjälper ju inte till.

Men nu.
Nu ska jag lyssna på kroppen och knoppen.
Kroppen säger; -aj, är du dum i huvét?
Huvét säger; -kan du va´själv. Idiot.

Jag kör nu självmedicinering med hjälp av anti-inflammatoriskt.
Sedan får vi se.
Det blir bra.


Under tiden välkomnar jag denna årstid med hjälp av pepparkakor och julmust.
Mums.



Jag känner att jag måste börja prioritera om saker i mitt liv igen.
Just nu känns det som om jag bor på mitt arbete.
Lite av det beror ju såklart på att jag nu jobbar heltid,
men också har vi haft många möten på kvällstid.

Parallellt med detta har vi haft möte med skolan angående vår kära tonåring, 
som nu har haft det väldigt tufft på olika sätt i skolan. 
Hoppas nu på att nästan daglig mailkontakt med både bup och lärare tillsammans med möte ska hjälpa upp honom igen.

Så kanske har det varit mycket då.
Nu känns det i alla fall som att det är viktigt för mig att få lite space.
Att få lite andrum.
Att få göra lite vad jag känner för.

Förra veckan fick jag någon sorts energi-kick en kväll och påbörjade en ommöblering,
jag längtat efter ett tag.
Vi har ett extrarum som varit ett "jag lägger/ställer den där så länge"-rum.
Rummet var såklart tänkt till bebis,
när den kom till.
Men när den inte ville komma,
har rummet fyllts med mer och mer grejer.
Tills den kvällen alltså.

Min vision nu är att det ska fungera som ett sy, stick, virk och kontorsrum för mig.
I söndags fick vi ett ryck och påbörjade inhandlingen av nya hyllor och annat.
Fix och fix.




Tänker också att jag ska vara lite eftertänksam,
då en av mina dåliga karaktärsdrag är att jag kan vara otroligt impulsstyrd.
Detta brukar leda till att jag vill göra om ganska snabbt, 
då jag inte brukar tänka igenom saker så noga.
Saker och ting måste inte bli färdigt direkt.
Övar nu på att vara lite mer eftertänksam.
Tänker att resultatet kanske blir mer permanent då.
Vi får se helt enkelt!

Just nu vill jag bara sticka och virka dygnet runt.
Dessutom drömmer och sneglar jag på en sykurs, 
som skulle vara sååå roligt.
Men som sagt.
Skynda långsamt.
Just nu finns det bara sju dagar i veckan.
Men kan någon säga till om de hittar en klocka som man själv kan reglera tiden med?
Tänk va`, precis när man börjar få in sticket i fingrarna stänger man av klockan och bara fortsätter att sticka. 
Det hade varit något va`?
Förutsatt att man kunde köpa nya axlar och en ny nacke på Ebay förstås.

Nu ska jag krypa ner med Isse i sängen och tanka lite kärlek.

Sat nam!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar