Besökstoppen

onsdag 19 oktober 2016

Snorvakum!

Varning för äckliga bilder.


Det här har jag jobbat med ett par dagar nu!
Är helt sårig om snoken och har snart skaffat mig liggsår, 
känns det som.


Tänk att möta mig i en mörk gränd, va`!
Clowner, släng er i väggen.
Lägg märke till de flådda områdena kring näsan.
Ynklig och svag.

Så, nu har jag gnällt färdigt.
Nä, vänta förresten.
Kan vi återigen ta en snack om sjuka barn.
Snälla föräldrar som enbart har feber som ett sjuk-godkännande.
Jag har ingen feber och jag hade dött om någon tvingat mig att vara på förskolan just nu.
Vill bara påminna om hur dålig man kan känna sig,
utan att vara febrig.
Så låt alla barn vara hemma när det behövs, okej!
Bra.

Nu har jag gnällt färdigt.

För övrigt har vi en kommande födelsedagsgris här hemma.
Vår älskade oktober-man.
Självklart arbetar han hela dagen,
men som tur var hann vi fira lite i måndags,
innan snoret tog mig helt.
Vi åt fondue,
vilket är en av de få rätter som funkar för alla i denna familjen.
Ett frosseri av oxkött, starksås, banan-currysås, god sallad, vitlöksbröd, pommes och mycket annat gott, ledde ju givetvis till matkoma.

Nu ska jag njuta av en kopp nyponet med honung i.
Ha en skön kväll!
Sat nam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar