Besökstoppen

tisdag 13 december 2016

Kitad och redo för julen!

Lucia.
Förlovningsdag.
Svärisarnas bröllopsdag.
Händelserik dag,
den här luciadagen.

Luciafirandet på förskolan är alltid speciellt.
Det är något lite magiskt.
Jag öppnar förskolan på tisdagar,
så för mig var det bara att gå upp i vanlig tid,
men för många andra blir det en lååång dag.

Såhär glad blir man när ens kollegor lurar en till att vara utklädd till luciatåget.


Ja, jag bjuder på det.
Brukar ju klä ut mig.

Efter pysseldag på jobbet,
var det dags för nya klor.
Dock filade vi ner dom mycket,
så nu är det väl bara lite klor.
Juliga blev dom kan jag säga.
Får tyvärr inte till någon bra bild på dom.

Passade på att köra en sväng till Emporia, 
när jag ändå var igång. 

Hittade inte det jag skulle,
men jag hittade den obligatoriska julpyjamasen,
så nu känner jag mig jul-kitad med 
julnails och pyjamas.


Nu sitter jag alltså nyduschad,
dricker julte,
iklädd min julpyjamas,
med mina ursnygga julnails.
Nä, jag gillar inte alls julen.

Ska nät shoppa lite till tror jag.

Ha en skön kväll!
Satnam.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar