Besökstoppen

torsdag 9 februari 2017

Det gäller att utnyttja situationen!

Idag tar jag en paus från livet. 
Checkar ut en stund. 
Hänger själv en stund. 
Hoppar över träning.
Myser med min stora kille. 
Eller nja, myser och myser. 
Han är mest arg på mig, 
varför vet jag aldrig riktigt, 
eller jag vet att det inte beror på mig. 
Jag övar mig allt vad jag kan,
att bemöta honom som jag lärt mig-lågaffektivt. Eller rättare sagt som jag övar på, inte som jag lärt mig. 
Vinsten blir att han lugnar sig,
trots att jag är världens orättvisaste som tycker att spelet ska vila en stund. 
Efter otaliga försök att få igång mig,
inser han att jag inte kommer att gå in i hans känslor. 
Då lugnar han sig. 
Vänder. 
Börjar till och med att skämta. 
Vi får en stund av skratt och bus tillsammans. 
Jag njuter och passar på att utnyttja situationen. Nu vet jag vad vi ska äta imorgon. Det blir tacopaj, tycker Emme. 



Vi fick en magisk stund!
Det är huvudsaken. 

Puss och kram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar