Besökstoppen

söndag 19 februari 2017

Vi fick till det!

Inte mycket som har blivit gjort denna dagen kan jag säga.
Grått och grått.
Trist och grått.
Vilodag.

Igår hände det desto mer.
Till exempel fick vi äntligen Emil klippt.
Han har ju haft det lite jobbigt med det där.
Han har låst sig kan man säga,
så håret har bara växt och växt hejvilt.
Men så helt plötsligt tyckte han ändå att det kanske var bra om mormor kom och klippte honom.
Han behövde inte säga det två gånger kan jag säga.
Inte för att han inte får ha långt hår,
tvärtom tror jag att det är det mest lättskötta för honom.
Dessutom tycker jag att han är fin i det.
Men han har ju ärvt sin pappas tjocka hår,
och mammas lockiga lampskärms-kalufs,
så vi behövde ju klippa ur det,
och passa på att klippa topparna.

Både jag och Tom höll andan ända tills han var klippt.
Jag smög omkring,
men fick stränga order att gå därifrån,
men hann med att ta någon bild.


Min lilla, stora skrutt.
Och min fina mamma,
som är otroligt lyhörd för sitt barnbarns lite annorlunda behov.

Detta får bli helgens höjdpunkt.
Ha en skön kväll!
Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar