Besökstoppen

söndag 5 mars 2017

Mango tango!

Lite bilder från helgen!


I fredags lyxade Tom till det och lagade söndagsstek.
Mums.
Extra lyxigt att slippa laga mat när man gjort det hela veckan.



Förra veckans klipp gav mersmak.
Det var ju ganska schyst att bli klippt,
och nu ville han klippas ännu mer.
Mormor fixar.



Lördagen bjöd även på kalas för 14-åringen.
Tog inte en enda bild på kalaset,
men det måste betyda att vi hade det så trevligt.


På kvällen gjorde jag färdigt den sista raggsockan.
Skam den som ger sig, som sagt.
Nu känner jag att jag än så länge behärskar att läsa mönstret.
Känner mig så stolt över att ta tag i det som känns svårt.
Nu vet jag att jag kan liksom.


Har också löst diverse datorkaos.
Tog min dator och åkte in till Apple på Emporia.
Hade tydligen tur och fick tid hos en tekniker efter en halvtimme. 
Tänk så skönt att bara veta så mycket om datorer.
Emils reflektion kring det var enkel,
det är ju deras jobb.
Ja, sant, 
men ändå skönt.
Hur som haver,
har lärt mig en del av den kunniga teknikern som hjälpte mig.
Till exempel att jag ska skaffa en extern hårddisk,
där jag kan göra en säkerhetskopiering på,
för att sedan "tömma" datorn på utrymme.
Nu ska jag bara hitta en hårddisk i djungeln.
Förslag?
Har fått något förslag men är öppen för fler.


En annan sak.
Hur i hela friden delar man mango?
Såhär gör jag typ.
Tycker man ser ibland, 
hur den är delad i ett fint rutmönster,
vilket ju ser väldigt mycket godare ut än det här.
Vad säger ni?

Nu,
obligatorisk söndags kväll.
Jag och Isse myser i sängen och kollar på tv.
Emil,
Tom brukar vara med när han inte jobbar,
kollar söndagsfilmen.
Mysigt när man kan ha lite traditioner!

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar