Besökstoppen

måndag 17 april 2017

"Man ska ha husvagn, att samla familjen i!"

Då dansar vi ut påsken då!
Tycker att det är lite synd,
eftersom att jag gillar färgklickarna som äggen,
fjädrarna och pyntet bjuder på.
Så de få små kycklingarna får nog stanna kvar ett par dagar till!

Denna påsken har bestått i att tömma, torka, skrubba så fingrarna blir skrumpna, planera och skrubba lite till.
I torsdags blev den vår.
Lyxigt att få en egen!


Vi (eller ja, Tom),
hämtade den från Danmark.
Ett supergulligt äldre par,
som inte skulle använda den längre.
De hade väldigt mycket tillbehör,
som vi bara fick till.
Väldigt tacksamma,
då vi nu vet vad allt kostar.
Precis som när man ska gifta sig,
och lägger ordet bröllop framför,
så dubblas automatiskt summan av priset.
Blomma -brudbukett!
Dubbelt.
Bord- campingbord!
Dubbelt.

 




Typ hela skuffen var full av olika grunkor!
Därför är vi nu tacksamma att vi har nästan allt vi behöver.
Vår helg har alltså bestått i att packa ur och bygga upp olika hyllor, bord och avlastnings-grunkor.
Ser verkligen fram emot första turen.
Hoppas på att det inte dröjer allt för länge.

Men vi har haft lugn och ro också.
Känner mig trött och sliten i kroppen,
tror att det är en blandning av allergi 
men även  har jag något vajsing med halsen,
Märker att jag blir hes ibland,
får nog ta tag i att ringa och kolla läget.

Idag när jag vaknade hade jag sprängande huvudvärk,
kände mig väldigt trött,
så sliten att jag till och med tillät mig strunta i träningen.
Det händer inte ofta kan jag säga!
Men, men.
När jag fick ta det i min takt,
och efter en huvudvärkstablett,
började dagen ordna upp sig.
Jag och Isse åkte till Hallongården,
vilket typ halva befolkningen tycktes göra.
Det var så fruktansvärt trångt,
högt ljud
och mest bara stökigt.
Hela min mys-inspiration försvann.
Men jag lyckades skymta ett litet bord i en hörna,
som vi kastade oss över.
Sedan intog vi våffelbuffen.
Jag testade lite olika marmelader och sylter;
hallon och ingefära,
hallon och lime,
krusbär.
Så gott!
Ganska snabbt blev vi färdiga och åkte hem för att fika hos kompisar istället.



Nu njuter jag av söndagkvällen.
Visserligen känner jag mig sliten och trött,
och det känns som om jag somnar närsomhelst.
Men vi har haft det väldigt mysigt.
Barnen verkar fullt nöjda med sitt sockerstinna påsklov,
hoppas nu de kan somna i någorlunda tid.
Jag tycker det är skönt att rutiner kommer tillbaka;
middag när man ska,
sluta äta skit och småäta mellan måltider, eller ja hela tiden,
och spela enbart på speltider.
Lika skönt det är att släppa på det,
lika skönt är det att ta tag i det också.

Personligen har jag ätit alldeles för mycket crap.
Kommer att ha ett par tuffa detoxdagar nu,
precis som barnen.
Men det är bara att ta tag i det.
Ska försöka ladda med positivitet kring det helt enkelt.
Ibland har det även hjälp mig att tänka på personer som inspirerar mig på olika sätt,
för att roffa åt mig lite av deras kraft och viljestyrka.
Heja oss helt enkelt!

Ha en skön kväll!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar