Besökstoppen

tisdag 18 april 2017

Solen luras ju!




 Alltså aprilväder eller!?
Det snöar och solen luras att det är sommar samtidigt.
Det har verkligen varit kallt idag.

Knopparna påminner mig om allergin,
och den har kommit med besked.
Nu blir det jobbigt ett par dagar tills medicinen nått max effekt.
Inte så lönt att måla sig på morgonen,
men skam den som ger sig.
Känns extra jobbigt att inte sminka sig när man ser ut såhär.


Som tur är finns det andra fina saker att glädjas åt.
Som ett par perfekt utslagna liljor.
Älskar liljor!


Roligt att jag när jag kom hem idag,
hade haft besök av påskharen.
Spännande!


Allt började förra påsken.
Eftersom att jag,
sedan jag var liten,
haft en dröm om att få ett superstort påskägg,
tänkte jag använda omvänd psykologi.
Jag tänkte att om jag ger mannen ett,
kan jag kanske få ett tillbaka någon gång.
Så till denna påsken gav jag tydliga instruktioner,
jag vill JÄTTEGÄRNA ha det sjukt stora påskägget som ligger i påsklådan.
Problemet jag skapade för min man då var 
att han såklart inte kunde fylla det med godis,
och vad skulle han då fylla det med?
Han funderade och jag funderade.
Tills slut hade då påskharen löst problemet,
speciellt efter mitt förra blogginlägg,
där jag skev att det var sockerdetox,
efter allt skit jag stoppat i mig under påsken.
(Gick ju jättebra att inte äta godis på rasten, när det stod ett stort ägg med godis i!!!
Imorgon är det någon annan som får offra sig, för att få ett slut på galenskapen!)

Det blev inget godis i mitt påskägg.
Nä, jag fick goda nötter.
Så himla gott.
Är så svag för nötter
och de är ju okej att äta 
även när man ska äta bra.
Tack påskharen för det sjukt stora ägget!

Ps!
Nu har vi bokat första turen med husvagnen.
Den sista april drar vi till....
det galna,
underbara,
sjuka,
UUULLLAAARRRRREEEEDDDDD!
Yes,
ni hör rätt.
Och ja, 
jag ska få med mig Tom!
Verkar helt sjukt, jag vet.
Som tur är har vi då vagnen med oss,
så när han är färdig (efter typ fyra-fem minuter),
kan han gå till campingen och hänga istället,
medan jag lugnt kan handla alla de fullständigt nödvändiga sakerna vi behöver.

Jag kan se framför mig hur vi blir lite oense när vi kör upp.
Vi är ju vana att köra husbil,
och den kör man ju som en bil.
Med vagn måste man hålla 80 km/h ju.
Kan se framför mig hur Tom lessnar och smygbränner på.
Jag har ju inte helt enkelt med folk som inte kör som jag tycker.
Är lite polis när det gäller bilkörning, trafifvett och hur man gör eller inte i trafiken.
En av de, som jag tycker då, positiva sakerna jag ärvt av min pappa.
För mig är det viktigt att vi följer trafikreglerna och jag tummar sällan på saker som rör det.
Sån är jag!
Vi får se hur drygt det är att fisa fram i åttio knyck.
Det kommer nog att bli bra.

Nu ska jag slappa framför tvn ett tag!
Ha en trevlig kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar