Besökstoppen

lördag 29 juli 2017

Stolta långhalsar!

När man har allt på 25 kvadrat!
Husvagnsrookies som man är,
är det viktigaste jag har just nu en kom-ihåg-lista!
För alla små, men viktiga ingredienser för att underlätta en semester på camping.

Det gick över förväntan att få upp tältet, var både jag och mannen överens om.
Det tar sin tid bara.


Såhär började vi ha det möblerat.
För att så har bordet alltid stått när vi haft husbilen,
mot bilkroppen för att få en sida med lä.

Redan efter första promenadrundan samma kväll,
fylldes mitt huvud av inspiration.
Folk är så sjukt seriösa och kreativa!
Hjärnan snurrade rundor med mig och bidrog säkert till min brist på sömn den första natten.
Morgonen efter möblerade jag om.
Vi blev nu långhalsar tydligen!
Långhalsar är som man kan gissa när man är nyfiken tydligen.
När man placerar bordet utmed tältet.
För mig var det mest att det kändes mer praktiskt.
Elen fanns på samma sida och tvn slapp att stå ut mot tältduken.
Såhär ser det ut nu:



Mysigare att sitta nära öppningen också.
Så här sitter vi nu och långhalsar oss!

Denna campingen är så galet stor alltså.
Vår plats ligger långt utanför "centrum" vilket vi är ganska glada för i och för sig.
Trycket och ljudvolymen inne i centrum kan liknas vid Malmöfestivalen light ungefär.
Här är så galet mycket folk alltså.
Trevligt och roligt, men skönt att kunna "gå hem" och få lugn och ro.

Igår var vi en tur till Ölands nordligaste punkt.
Vi hälsade på fyren Långe Erik!
Tonåringen fick vi inte med oss, utan han fick stanna på campingen och leta Pokemons.
Win win för alla.




Härlig natur!
Det lustiga är att jag står och fotar till höger och vänster och gör lite fåniga -"ooo, vad fint"- ljud.
Jag och alla turister med kameror runt halsen.
Sedan kommer jag på att jag bor såhär ju för bövelen.
Hur sjukt är det att jag behöver åka många mil hemifrån för att ta upp kameran och göra fåniga "ooo"- ljud,
när jag kan hoppa på cykeln hemma för att tre minuter senare ha liknande natur.
Konstigt hur man fungerar alltså.

Böda Camping levererade med underhållning igårkväll,
trots ljudstrul och försvunna stjärnor.
Tobbe trollkarl gjorde ett superbt jobb som konferencier.
Väldigt underhållande och jag skrattade högt flera gånger.

Kan meddela att Pernilla Wahlgren är så kort som man trott,
men också en superbra artist.
De som barnen väntade på mest var de totalförvirrade Samir och Viktor.
Även de levererade.
Efteråt stod Emme i kö i en och en halv timme för att få autografer,
vilket var helt värt det, enligt honom själv.
Han fick även ta en bild och köpte en plansch med sina nya idoler.
Lycklig kille.




Denna dagen bjuder än så länge på en snabb joggingtur,
kaffe och frukost i förtältet.
Emil sover fortfarande givetvis,
det tar på krafterna att träffa kändisar.

Ha en skön dag!
Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar