Besökstoppen

lördag 10 november 2018

Alldeles inget speciellt att berätta!

Idag har jag inget alldeles speciellt att skriva om!
Jag sitter och njuter av en kopp kaffe, 
stickar lite och slökollar lite på nyhetsmorgon.
Tvättmaskin och diskmaskin väsnas där i bakgrunden.
Ute är det grått och trist, skulle jag nog beskriva det som.
Lördagsmood helt enkelt.

Om någon timme ska jag göra det jag njuter mest av just nu.
Det som har kommit att spela så stor roll i mitt liv,
som får mig att bli avslappnad och harmonisk och lite galen emellanåt.
Hemslöjden ordnar med handarbets-träffar då och då, och just precis idag funkade det för mig att gå dit.
Efter en tids stick-depression (som med största sannolikhet hade med mitt dåliga mående under graviditeten) har jag nu fått tillbaks gnistan. 
Just nu stickar jag varje sekund jag kan, precis som innan.
Jag går upp tidigare på morgonen för att hinna sticka en stund innan jobbet. Det finns inget bättre sätt att starta dagen på. Just nu har jag dille på att sticka små-projekt, som tex handled och pulsvärmare. 
Idag ska jag prova att brodera lite på stickat, ska bli spännande.
Jag gillar ju mycket färg, syns det?


Nu piper tvättmaskinen på mig, får hänga tvätten innan jag åker.
Ha en bra dag!
Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar