Besökstoppen

lördag 3 november 2018

Att inte skilja på mitt och ditt! Varning för arg mamma!

Varning för arg mamma och grovt språk!
Jag blir så in i helvetes arg och frustrerad när man inte skiljer på mitt och ditt.
När man dessutom går på ungar, äldre eller andra som inte kan försvara sig.
Ja jag vet att det händer överallt varje dag att folk blir rånade och andra hemskheter. 
Men igår hände det i vår familj, vår tonåring, i hans närhet och i hans vardag.
Han blev rånad tillsammans med tre kompisar. 
En bil stannade killarna mitt på vägen och de fick instruktioner om att logga ut från iCloud, Instagram, Snapchat och allt de kunde komma på.
Tre av fyra killar lyckades logga ut och sedan försvann bilen snabbt. 
Givetvis gjorde vi en polisanmälan direkt och polisen kom hem till oss för att prata med pojkarna. De  beskrev situationen så gott dom kunde och polisen förhörde och frågade. Eftersom att Emil är femton får inte polisen förhöra honom utan att vi som vårdnadshavare är med, och det är jag nu i efterhand väldigt glad över. Jag förstår att de måste ställa tusen frågor och vända och vrida på allt. Men vissa av frågorna måste jag nu i efterhand faktiskt ifrågasätta. "Varför stannade ni kvar om det var obehagligt?" "Därför först var dom trevliga!" Efter tusen frågor och påståenden menar polisen att de får se hur de rubricerar detta ärende, han behöver prata med sitt befäl om det, eftersom att Emil gav sin telefon till killarna frivilligt, och då är det inte säkert att de ens kan rubricera det som stöld. Alltså på riktigt!!! Att man ser enbart till individen. De hotade inte Emil utan hans vän, vilket Emil då tyckte var skäl nog till att ge dom hans telefonen, men det enligt polisen då kanske inte räcker eftersom att det handlade om hans vän och inte om Emil. Helt stört alltså. När de frågade honom om han blev hotad, förklarade han att de inte sa något rakt ut till honom men att han förstod att han behövde ge dom vad dom ville ha, för annars kanske något kunde hända och att de hotade hans vän. 
Dessutom säger då söt-ungen att hans pappa och mamma har lärt honom att aldrig tjafsa emot utan bara ge dom vad dom vill ha, så det gjorde han! 
Vet inte om rubriceringen spelar så stor roll men det provocerar mig något vansinnigt att han ska känna att han nästan gjort fel som gav bort den, eftersom att idioterna inte sa något till honom personligen. För mig är det ju solklart att han bedömde hela situationen som hotfull!
Sjukt ju!
Hur som helst har polisen fått ganska tydliga signalement på de fyra killarna som satt i bilen och halva Höllvikens ungar var inblandade resten av kvällen, då någon sett denna bilen innan. Bilen utmärkte sig, så jag ber till Gud att de tabbat sig så de åker fast. 

Ja vad säger man om detta?
Jävla människor helt enkelt.
Så idag behöver vi lösa lite problem som uppstått.
Att bli berövad på ens personligheter är så tidskrävande och kränkande.
Självklart är vi glada över att inget "värre" hände, att de inte blev fysiska. 
Jag är också så tacksam över att Tom var hemma så vi var två vuxna att ta hand om allt, när huset helt plötsligt en lugn fredagskväll fylldes med föräldrar, barn och poliser. 
Inte vad jag tänkt mig direkt.
Bara glad att vi slapp sitta på akuten.
Min plan var att jag skulle ha en lugn stick-fredag med mitt nya garn, 
men tji fick jag.
Så såg vår fredag ut!




1 kommentar:

  1. Den som läser detta vittnesmål idag borde fira med mig och min familj eftersom det hela började som ett skämt för vissa människor och andra sa att det var omöjligt. Jag heter Göran Jörgen och är från stockholm, men jag flyttar till Chicago USA med min fru. Jag är lyckligt gift med två barn och en vacker fru. Något hemskt hände med min familj, jag tappade jobbet och min fru lämnade mitt hus eftersom jag inte kunde ta hand om mig själv och familjen. henne och mina barn vid den tidpunkten. Jag lyckades i nio år, ingen fru stödde mig för att ta hand om barnen. Jag försöker skicka ett textmeddelande till min fru men hon hindrar mig från att prata med henne. Jag försöker prata med hennes vän och hennes familj men jag vet fortfarande att någon kan hjälpa mig och jag har skickat begäran senare till så många företag, men ändå ring inte mig, förrän en trogen dag kommer att jag aldrig kommer att glömma i mitt liv . När jag träffade en gammal vän till mig som jag förklarade alla mina svårigheter och han berättade för mig om en bra man som hjälpte honom att få ett bra jobb på Coca cola-företaget och han berättade för mig att det var en caster-charm, men jag är en person som aldrig tror på trollformler, men jag bestämde mig för att prova och Drosagiede instruerade mig och visade mig vad jag skulle göra i dessa tre dagar av lunchen. Jag följer alla anvisningar och gör vad han bad mig göra bra. Drosagiede se till att allt gick bra och min fru skulle se mig igen efter det underbara arbetet Drosagiede. Min fru ringer till mig med ett okänt nummer och ber om ursäkt och hon sa till mig att hon verkligen saknar mig och våra barn och min fru kommer hem. Och efter två dagar ett företag som jag har skickat mitt tackbrev kallat, nu är jag den föredömliga företagschefen här i USA. Jag rekommenderar att om du har några problem skicka ett meddelande till detta e-postmeddelande: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 så får du det bästa resultatet. Ta saker för givet och det kommer att tas bort från dig. Jag önskar dig det bästa.

    SvaraRadera