Besökstoppen

fredag 27 mars 2015

Disko-kungen!


Är han inte bedårande?
Så förväntas full.
Han vägrade ha jackan på sig, den hängde han lite nonchalant på axeln. 
Luggen skulle synas lagom mycket under hatten, men öronen fick inte sticka ut för långt.
Det första han gör när vi kommer in är att han tar mig till sidan, väser tyst:- Pussar du mig här, så dödar jag dig! Tittar på mig med ett leende, för att tydligt markera att här har han en image att tänka på. 
Min stora lilla kille.
Jag älskar honom så.
Så mycket att jag absolut aldrig skulle få för mig att pussa honom där, på discot.
Jag förstår, gör allt för att han ska vara nöjd, där och då.

Underbart att se alla förväntansfulla och nervösa barn, i sina finaste kläder. 
Jag är så glad att jag får vara med där, i deras värld, i ett hörn. Tänk att missa det. Jag gick och smyg-tittade när de dansade. Man får passa sig bara, inte synas och inte titta.

Jag och Tom fick snällt smyga hem, vi är liksom inte riktigt behövda längre. Inte där och då i alla fall. Härligt och sorgligt på samma gång. Mest härligt att se att barnen har det roligt och dansar, förstås.

Får så mycket fina kommentarer av människor som läser min blogg. Jag blir på riktigt alldeles varm i hjärtat. Förstår fortfarande inte riktigt varför människor lägger tid på att läsa om mig, men jag blir samtidigt väldigt glad. 
Skrivandet är ju terapi för mig, som jag sagt tidigare. Det är en skön ventil, som lättar lite på trycket. 

Nu sitter jag här och njuter en stund för mig själv. Isac ringde just efter Tom. Nu hade han varit på disko färdigt, så nu är Tom på väg och hämtar. Tur vi har så nära. 
Slö-tittar på Lets dance och kollar in bloggar. 
Kanske ska ta och virka lite.
Så får det bli.
Hörs i morgon!
Puss och kram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar