Besökstoppen

måndag 30 mars 2015

Får man säga fåra-snippa?


Igår hittade jag den här fluffiga saken på en outlet, till ett vrak-pris. Blev förälskad direkt och kan nu säga efter att ha använt den idag,  jag älskar den!
Skulle vilja kalla den för min fåra f***a, men vågar inte säga det namnet som betyder samma sak som snippa, fast lite fulare ni vet!
Jag gillar min nya fåra- snippa helt enkelt.

Hur som helst. Isac har varit på någon sorts innebandy-skola från kl.9-16 idag. My god alltså! Spela bandy i sju timmar. Inte undra på att pågen är trött nu. Hade dött på kuppen är jag övertygad om. 
Lycklig kille fick sin nya klubba idag, då den gamla sprack högt upp på skaftet på ett konstigt sätt. Vi fick en ny helt enkelt och Isac var lycklig. Den är lite för lång kan jag säga, men han är lycklig ändå.



Under tiden Isac var på bandy, fick jag och Tom ut storfisen en stund. Vi tvingade med honom att äta lunch ute med oss. Det var väldigt härligt att bara vara med honom. Det är vi inte vana vid längre, då han aldrig vill hänga med oss mer. Han sitter hellre hemma själv och skypar med sina kompisar. Efter maten skulle Tom ta en kopp kaffe. Emil höll på att flippa ut, -Vi skulle ju bara äta lunch, sa ni.... I vår lunch ingår en kopp kaffe efteråt, skrattade vi. Det var inte okej tyckte han, -Skynda dig dricka kaffet då, pappa, muttrade han.
Underbar unge, men inte med så mycket tålamod!

När vi sen kom hem, var det en galen man som började riva min vägg!


Nu börjar det här välkända kaoset igen, med temporära lösningar av allt och stök. Det kommer bli väldigt fint, och det är ju skönt att han tar tag i det. Det tråkiga är bara att han snart åker iväg och är iväg hela påsken. 
Vi ska öppna upp väggen mellan köket och vardagsrummet. Väldigt fint!

Jag kämpar vidare med mina mormorsrutor, lägg märke till att de nu är fästa direkt!!


Hörs senare! 
Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar