Besökstoppen

söndag 29 mars 2015

Slappesöndag som man säger på skånska!

Före

Efter



Det här pysslade jag med i förmiddags. Det har blivit så kallt ute igen, så jag vill verkligen hålla mig inomhus!

Sedan åkte jag och en kompis iväg till Agdas, en liten, supermysig lantbutik utanför Trelleborg. Där hittade jag som vanligt urfina saker.



 Fatet tänker jag ha frukt på. Det blev perfekt stort att ha i fönstret.  Ägg-hinken har jag velat ha hur länge sedan som helst. Tycker det ser så fint ut. Skönt att slippa ha äggen i kylen också. Upptäckte i morse att brödkorgen gjort sitt också, så nu måste jag på jakt efter det också. Synd om mig! Hihi.

Dessa tre ljusstakar köpte jag förra gången jag var där, nu köpte jag sex till. 
Där fanns massor av fina prylar, så har ni vägarna förbi så titta in. Väl värt ett besök. Här har ni en länk till deras hemsida, www.agdas.se.



Vidare var vi tvugnga att stanna och fika. Bilen gick helt enkelt inte längre..
Det blev en tur till Systrar och Bönor!
Ett mysigt fik i centrala Trelleborg.

Mumsade scones, Chailatte och en chokladtårta. Det blev väldigt chokladigt kan jag säga och ingen av oss mäktade med att äta upp.


De hade världens finaste små glasflaskor där. Visst är det alldeles speciellt att dricka läskeblask ur glasflaska?


Efter världens största sockerkick blev tanterna trötta och blev tvungna att åka hem och vila.
Det känns verkligen att vi tappat en timme.
Känner mig verkligen snuvad liksom. 

Skönt att jag är ledig måndag och tisdag.

Jag skriver mer senare eller i morgon. 
Puss och kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar