Besökstoppen

söndag 10 maj 2015

Idag har jag lekt bilmekaniker och trädgårdsarbetare!


Idag åkte arbetsbyxorna på!
Eftersom att Tom har diskbråck och knappt kan röra sig,
var det bara att kavla upp armarna och få däcken bytta på bilarna.
För sent, jag vet, men bättre sent än aldrig.



Det tog en stund, men inte så lång som jag trodde.
Naglarna höll och jag är nöjd.
Nu slipper vi få dyra böter.

Efter en snabbis på gymmet fortsatte jobbet hemma.
Har gått i flera dagar och tittat på ett jobb jag måste få gjort i trädgården. 
Vi har ju rensat upp och tagit bort mycket buskar och skit.
Tom sågade ner buskar utanför vår altan. 
Nu var det min tur att försöka rensa upp.
Sjukt tungt och jobbigt, men jag har blängt på det ett tag nu.
Det är inte helt borta men jag fick bort en del i alla fall.
Tyvärr hade jag behövt en yxa och någon större såg typ, eller häcksax. 
Jag hade en sekatör.
Och så hade jag två armar som slet och drog.
Tog i så jag höll på att spricka.



Var skakig efter.
Men det är så skönt efteråt.
Även om det inte är klart.

Jag bävar lite för träningsvärken.
Imorgon är nog okej, 
tisdag är nog vidrig.
Ja ja, Jag har rört mig i alla fall.

Det är hur min dag sett ut!
Vad har ni gjort?

Puss och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar