Besökstoppen

tisdag 16 februari 2016

Dagens reflektioner






En dag som denna!
En dag där det känns härligt.
Trots att jag har ton av byggdamm hemma,
inget kök eller vardagsrum
och en stor son som tycker att det är rätt jobbigt när rutinerna gungar,
är detta en sådan dag.
Vi har nu tagit tag i köksrenovering.
Jag kan dock inte låta bli att sörja mitt röda 80-tals kakel som nu ryker,
som jag haft en hemlig förälskelse i.
Detta är en  sådan dag där jag känner mig lycklig och tacksam.
Jag har så mycket.
Vänner som jag kan berätta allt för,
varenda liten pytte pytte hemlis.
Jag är så lycklig för detta.

Idag skiner dessutom solen!
Normalt sett brukar jag vara en sådan person som tycker att jag inte påverkas nämnvärt av vädret, det är därför trevligt när solen  värmer rakt in i hjärtat.
Härligt!
Värmande!

Ta en stund för reflektion!
Unna dig det.
Vad har varit bra?
Har du någon du behöver be om ursäkt till?
När du gjort din lista och gjort "rent", så kan du släppa det.
Njut av denna kvällen,
du får aldrig tillbaka den.
du är viktigast och du förtjänar att njuta.

Sat nam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar