Besökstoppen

torsdag 18 februari 2016

Kallt ute, varmt inne!

Jag går den vägen som jag har gått hundra, för att inte säga tusen gånger.

Varje dag i tre år.

Nu tittar jag på byggnaden som förälder till barn som går där.

Kan inte låta bli att le, när jag tänker på att mina två fina ungar sitter där inne just nu.

Värmen jag känner när jag slipper vara nervös och orolig.

Nu är jag mamma och inte barn.

Skönt.

Ungar kan vara så elaka mot varandra.

Minns hur jag satt på mitt flickrum och övade på skånskan.

När jag flyttade till Skåne fanns det inte så många olika dialekter i skolan.

Alla skulle prata skånska, annars fick man veta det, tro mig.

Uppländska är rikssvenska, upprepade jag pappas ord, i ett tappert försök att de skulle låta mig vara.

Det hjälpte inte!

Det blev att öva.

Ordet fritidsgård var svårast, 

egentligen ordet gård.

Prova själv. De låter helt olika.

Olika = dåligt.

Förr.

Nu;

Olika = bra, utvecklande och lärorikt!   

 

 

 

 

 

 

Idag bjuder jag mig själv på frukost.

Njuter en liten stund,

innan jag ska till min psykolog och fortsätta min renovering av mig själv.

 

Kan inte låta bli att fota denna underbara tapet på toaletten,

vill helt plötsligt ha en tapet på toaletten hemma.

 

 

 

 

 

 

Nu ska jag fortsätta njuta!

Sat nam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar