Besökstoppen

fredag 26 februari 2016

Jag fick vara drake!

Tack och hej.
Nu stänger jag.
Det som jag lagt otaliga timmar på.
Varenda timme har räknats,
från morgon till kväll.
Pusslet har inte alltid varit lätt att lägga,
att få tid att trycka in kunder.
Så ofta jag sagt att dygnet har för få timmar, 
och verkligen tänkt att det hade varit bra med fler timmar.
Just för att jag har svårt för att säga nej,
och har inte velat säga nej heller.
Tyvärr tror jag inte det hade hjälpt med fler timmar.
Det hade bara skapat ännu mer stress att hinna med allt.
Minns en kväll när jag badade med min son,
(Ja, jag får fortfarande bada med honom)!.
Telefonen låter, han suckar och frågar om jag ska jobba. 
Även barnen blir påverkade.
Allt hade varit värt det om jag såg en framtid i mitt yrke som nagelterapeut.
Trots dessa timmar har jag inte kunnat ta ut en vettig lön, 
ingen alls faktiskt.
Ja, det tar lång tid att bygga upp ett företag,
men när jag har fullt, läs på bristningsgräns, 
och fortfarande inte kan plocka ut en vettig lön,
så funkar det inte för mig.
Det blir inte värt det.
Förstår inte hur folk får ihop det ekonomiskt.

Nu ska jag gå upp i tid på förskolan igen.
Det känns också bra.
Ibland tycker jag att jag nästan är lite schizofren.
Eller så ser jag det positiva i läget, jag vet inte.
Nu ska det bli skönt att ha ett jobb att fokusera på, inte två.
När jag har jobbat 50% på förskolan, 
finns det så mycket jag missar.
Småsaker.
Det kan ibland kännas som att jag är lite utanför,
trots att jag har världens bästa kollegor som räknar med mig. 
En annan sak med att ”släppa” företaget och vara anställd
är slippa allt jobb som det faktiskt är att vara egen företagare.
Alla papper!!

Nu ser jag fram emot en härlig vår med mina härliga ungar på förskolan.
Häromdagen lekte de en lek med prinsessor.
De kom på att de också behövde en drake!
Hör då en av flickorna säga;- vi frågar Angelica! Hon har ju såna draknaglar!
Söta ungar alltså!
Jag fick vara en snäll drake! 
Mitt jobb var att ligga ner och visa naglarna!

Undra var de fick de ifrån?
Att jag skulle ha draknaglar! 
Vad säger ni?



Sat nam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar