Besökstoppen

torsdag 25 februari 2016

Märkt för livet!

Nu är det ristat i sten.
Eller i bläck för att vara petig.
Mitt löfte till mig själv.
Att komma ihåg.
Viktigt.
Sat nam!
Min sanning
eller jag är sanning,
luddigt översatt.
För mig betyder detta att jag måste vara min egen sanning,
att vara sann mot mig själv.
Har så många gånger i mitt liv levt med lögner.
Det är färdigt med det nu.
Min sanning.
Flummigt, jag vet.




De tre hjärtan symboliserar mina tre hjärtan i mitt liv.
De som står ut med att ha en kokko-mamma 
och kokko-fru.
De som hänger ihop med mig.
Mitt crew.

Ont?
Ja det gjorde svin-ont.
Förstår nu varför folk blir hooked på att tatta sig.
Vissa stunder var jag redo att gå därifrån,
men så fort nålen släppte från huden kände jag: -nej, det är inte färdigt än va`?
Ont-skönt.
Någon sorts tillfredsställelse.
Har hört att nyktra narkomaner flera år efter det blivit nyktra,
fortfarande kan sakna känslan av att ta en spruta.
Lite så kanske.
På ett sjukt sätt.
När jag lämnade den fantastiska människan som märkte mig för livet,
ville jag ha mer direkt.
Spånar redan på nästa.


Min foto-vägg i sovrummet får bli symbolen över en nystart i mitt liv.
Jag tog ner alla bilder och börjar om från början.
Drömfångaren får däremot vara kvar.
Det är inte så ofta jag har mardrömmar längre,
men den får fånga de få som kommer.

Sat nam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar