Besökstoppen

onsdag 7 december 2016

Guldkant på tillvaron!

En bättre dag idag på många sätt.
Den har bestått av mailande och funderande, samtal med skolan och lite mer mailande.
Nu återstår tiden och väntandet.
Idag är jag inte lika hård mot mig själv.
Eller, på ett annat sätt.
Dessutom borde jag fylla år varje dag tycker jag.
Det känns så sjukt lyxigt att få dessa tankar, sms och gratulationer på olika vis.
Tänk vilken egoboost.

Idag fick den här figuren flytta hem till mig,
tyckte mina älskade kollegor.


Han känns lite som jag,
galen i håret men med en guldkant.
Jag gillar honom.
Tack snälla ni.

Imorgon ska barnen ha nobelmiddag i skolan.
Har en av varje,
en vill absolut inte klä upp sig.
Den andra vill det absolut.
Så när han kom hem från skolan blev det till att rota fram kostymen från vårt bröllop.
Vi har såklart inte kunnat prova den,
och det var fel skjorta till,
men jag hoppas att det lägger sig till imorgon och att kostymen passar.


Skjortan var ljusblå och inte vit,
så jag strök en extra. 
Vi får se helt enkelt.
Hoppas på att han kommer iväg till skolan,
och dessutom har kostym med skjorta.

Nu inväntar jag barnen för att sedan mumsa dumlekakor,
som jag fick av min fina granne.
Ni vet, hon som är en gudinna på att baka.

Ha en trevlig kväll alla
och tusen tack för alla grattisar!
Puss och kram på er!
Satnam.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar