Besökstoppen

fredag 9 december 2016

Kvällens reflektioner!

Fredagkväll!

Lugn och ro,
efter en minst sagt turbulent vecka.
Det jag tar med mig från denna veckan,
visste jag redan tidigare,
men det blir ännu tydligare
-kunskap är a och o!
Kunskap och objektivitet!
Att inte lyssna blint på sitt barn,
att ifrågasätta,
att förstå att det finns två sidor på myntet,
att åtminstone lyssna,
även om man redan bestämt vad man tycker.
Att hålla sig till ämnet,
att inte klä sina fördomar i ord,
att utgå ifrån att alla föräldrar gör sitt bästa.

Jag har också fått öva på att inte handla i affekt.
Men jag vill säga såhär:
Jag vet att min son inte alltid handlar på rätt sätt, tro mig.
Jag är fullt medveten om hans brister.
Men..
Han är ett barn.
Mitt barn.
Lika envist jag kämpar med att få honom att handla rätt här i livet,
kommer jag heller aldrig låta vuxna göra honom illa.
Hot och polisanmälan kommer ni ingenstans med.
Så ni vet.

Kunskap är a och o!
Det har jag lärt mig,
och det gör mig evigt tacksam.
Ha en skön kväll.
Satnam!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar