Besökstoppen

lördag 11 februari 2017

Tant snusk!

En lååång lördag blir det idag.
Jag ska gå och se Mr.Grey,
kl.21.15.
Alltså så sent.
Måste ladda med kaffe känner jag.

Imorse vaknade jag till en stråligt krispande morgon.
Det var väldigt kallt,
så jag hade flera lager kläder på väg till träningen.
Snacka om lager på lager.


Det sköna är att man faktiskt inte fryser när man väl är igång.
Dock var vissa övningar lite obehagligt,
då jag var rädd att halka,
som den tant jag är.
Nåja, det klarade sig 
och jag fick ett bra pass,
som gav mig mycket energi.

Förutom möte i tvättstugan har jag även gjort om mina naglar idag.

Före:



Efter:


Blev så sugen på ordentligt med färg.
Får se hur länge jag har dessa innan jag tröttnar.


Måste också slå ett slag för vår nya mixer.
Jag älskar den alltså.
La ut en frågan om vilken jag skulle köpa,
fick rådet att välja någon som heter i stil med Vitamix eller nåt.
Höll på att dö när jag såg priset på den.
Den kostade från 6500kr.
Tycker det är på tok för mycket för en smoothie/shake maker.
Alltså jag förstår om man använder den typ hela tiden,
men det känns onödigt här hemma.
Som alltid när det gäller att kolla upp och jämföra,
satte jag min kära man på det.
Han är en superfena på att reda ut saker i materialdjungeln.
Så även denna gången.
Han hittade en på nätet,
som var omtyckt och betydligt billigare.
Den kostade typ 699kr,
om jag inte har fel för mig.


Jag provade den för första gången idag.
Tänkte att jag skulle utmana den ordentligt
och lade i frysta jordgubbar.
Ganska stora faktiskt.
Min erfarenhet är att det är svårt att få runt allt,
alltså att det brummar till en stund,
sedan står allt still och man får fylla på mer vätska och skaka,
och så får man liksom hålla på en stund.

Denna var ju en gåva från ovan.
För det första fanns det en knapp som hette smoothie,
som jag givetvis tryckte på.
Den började brumma,
men gjorde det liksom stötvis,
så jag såg att allt finfördelades.
Den höll på en stund och stannade till slut av sig själv.
Helt magiskt.
Jag är alltså kär i den.
Enkelt och lätt blir det med mina morgonshakes från och med nu.

Nu känner jag att jag måste ladda med kaffe,
så tant orkar sitta uppe så länge och titta på tant-snusk-filmen.
Ha en skön lördag!
Puss och kram.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar