Besökstoppen

fredag 13 april 2018

Idag är en bra dag att vara positiv!

Fredag!

Tänkte att jag ska börja lista saker som är positiva och som gör att jag mår bra.
Viktigt ju!
Därför kommer här dagens tre positiva:

1. Det är fredag och jag har sovmorgon. 
Varannan fredag slutar jag tidigt och varannan har jag sovmorgon.

2. Det är fredag den trettonde.
Då vi för snart tretton år sedan fick äran att bli föräldrar just på datumet den trettonde, fick jag rannsaka mig själv. Tidigare har jag tyckt (som halva människovärlden) att det var en otursdag, men jag fick göra en kullerbytta helt enkelt. Nu blev det vår turdag, eftersom att Isse förr eller senare skulle fylla år på just fredagen den trettonde.
Så alltså är det vår turdag.

3. Just nu leker vi leken att Isse inte har Itp, och att han är ett friskt och vanligt barn.
Något jag måste öva på är att kunna släppa taget lite.
Att inte gå omkring och må dåligt över hans tillstånd hela tiden,
att "släppa" honom.
När han var superdålig ville jag bara sätta honom i en liten fluffig bur, där han inte kunde skada sig.
Nu övar jag som sagt på att släppa honom och släppa kontrollen.
Skadar han sig så gör han det, och då gör vi enligt instruktion, söker hjälp och ber en stilla bön!

Dagens tre positiva.
Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar